fbpx

Praktische info vakanties + FAQ

Wat biedt vibez op zomervakantie?

Al onze JOETZ-vakanties zijn op basis van overnachting en vervoer (indien zo aangegeven op de vakantiepagina) inclusief volpension en activiteiten. Volg je een aangepast dieet (vegetarisch, glutenvrij, hallal …), laat het ons dan zeker weten in je inschrijvingsformulier.

Daarnaast omvatten de vakanties ook volgende aspecten:

  • Geattesteerde, enthousiaste animatorenploeg die van aanpakken weet
  • Ongevallenverzekering
  • Dekking van medische kosten tijdens de vakantie
  • Activiteiten op maat: inclusie
  • Strike opvolging van de geldende coronamaatregelen, zowel in binnen- als buitenland

Hou je van een uitdaging, nieuwe vrienden maken en vooral veel fun? Dan is JOETZ écht iets voor jou! Surf als de bliksem door naar de vakantie van je dromen. Kom je er niet uit? Contacteer ons gerust. Dan zoeken we samen met jou naar de vakantie die perfect bij jou past.

.

Iedereen mee!

Bij JOETZ streven we ernaar dat iedereen mee op vakantie kan. Zo werken we samen met Steunpunt Vakantieparticipatie. Op die manier kunnen gezinnen met financiële problemen of bijzondere moeilijkheden toch op vakantie.Voor meer info bel je het gratis nummer 1700 of surf je naar www.vakantieparticipatie.be.
Daarnaast bieden we ook een gespreide betaling aan. Neem contact op met ons team voor meer info via 011 27 85 15.

.

FAQ

Hoe schrijf ik mijn kind in (online) voor een JOETZ-vakantie?
Inschrijven en betalen kan je online nadat je je vakantie gekozen hebt op onze website:
1) Bekijk ons vakantieaanbod op www.vibez.be
2) Kies je vakantie en schrijf meteen in via de knop ‘Boek nu’
3) Registreer je via mijn JOETZ-login en breng je betaling meteen in orde via onze nieuwe online betalingsmodule

Waar en wanneer vertrekt de bus of komt de bus aan?
Voor vakanties met busvervoer; De bus vertrekt en komt steeds aan in Hasselt. De 10-daagse vakanties vertrekken in de avond en komen in de voormiddag terug aan. De midweek vakanties vertrekken tussen 8 en 9 uur en komen tussen 16 en 17u terug aan, uitgezonderd Parijs. Hier zijn ze iets later terug.

Voor elke JOETZ-vakantie ontvang je ten laatste twee weken voor vertrek een infobrief via mail. Hierin vind je volgende dingen in terug:
– vertrek- en aankomsturen
– locatie van opstapplaats
– wat je zeker moet meenemen
– Algemene info rond de vakantie

Kan ik mijn opstapplaats kiezen? Of mijn eigen vervoer regelen?
De opstapplaatsen liggen reeds vast. Indien je een probleem hebt, kan je dit wel steeds via mail of per telefoon aankaarten bij één van onze stafmedewerkers. Wij proberen dan samen een oplossing te zoeken.

Indien het makkelijker is om rechtstreeks naar de locatie te gaan en/of je kind daar op te pikken, is dit uiteraard mogelijk. Bespreek dit wel eerst met een medewerker.

Wat moeten we meenemen?
Voor elke JOETZ-vakantie ontvang je ten laatste twee weken voor vertrek een infobrief via mail. Hierin zal steeds een bagagelijst staan. Is er in die brief iets niet duidelijk of heb je geen ontvangen neem dan gerust contact met ons op.

Ik heb me ingeschreven maar nog geen mail ontvangen. Wat nu?
Kijk eerst even in je spam of ongewenste mails. Misschien hebben je beveiligingsinstellingen onze mail geblokkeerd. Vind je daar niets in terug dan kan je ons via mailing of per telefoon hiervan op de hoogte brengen en proberen we het nog eens.

Corona – Hoe weet ik of mijn vakantie kan doorgaan of niet ?
Het coronavirus heeft een grote impact op onze samenleving, ook op onze werking. Gezondheid en verantwoordelijkheid zijn en blijven onze voornaamste prioriteit. We volgen de laatste nieuwe richtlijnen nauw op en contacteren je hierover indien het een invloed heeft op de vakantie waarvoor je bent ingeschreven.

Indien je vakantie doorgaat:
Je hebt ongetwijfeld nog heel wat vragen, geen zorgen, je ontvangt ten laatste 14 dagen voor vertrek de laatste praktische info.
We nemen de nodige maatregelen om je vakantie te laten doorgaan volgens de normen en protocollen die opgelegd zijn.

Indien je vakantie niet doorgaat:
Als een vakantie niet doorgaat, ontvang je hierover een persoonlijk bericht.
De vakantie staat op de site​ gemarkeerd als ‘geannuleerd’.

Wanneer een vakantie door ons geannuleerd wordt vervallen uiteraard de kosten en krijgen jullie alle kosten volledig terugbetaald. Er zijn voor jullie geen annulatiekosten. Wanneer jullie zelf annuleren verwijzen we echter wel naar onze annulatievoorwaarden. Veiligheid is voor ons echter een prioriteit en we volgen de algemene richtlijnen steeds op.

Kan ik mee met een vakantie voor een andere leeftijd?
Ja. We staan een uitzondering toe bij een leeftijdsverschil van maximaal 1 jaar met de leeftijden van een vakantie. We vragen jullie echter steeds zelf de inschatting te maken of  het past binnen deze leeftijdsgroep, aangezien het programma en de begeleidingsstijl steeds zijn afgestemd op de betreffende leeftijd. De bovengrens voor onze 16+ vakanties is 21 jaar.

Kan ik bij mijn vrienden op de kamer slapen?
Je kan dit aangeven bij de inschrijving bij extra opmerkingen en we zullen hier in de mate van het mogelijke rekening mee houden, meestal lukt dit zonder problemen.

Kan ik bij mijn vrienden in dezelfde groep zitten?
We zorgen ervoor dat onze groepen nooit te groot worden, maar elke vakantie zal ook dezelfde groep zijn. Indien ze dus voor dezelfde vakantie inschrijven, zullen ze in dezelfde groep zitten. Een eventuele uitzondering hier kan wel gemaakt worden bij de paardrijdt vakanties. Hier worden ze voor het paardrijden per niveau ingedeeld en zou het dus kunnen dat ze bij de lessen niet bij elkaar zitten.

Wordt er alcohol gedronken op vakantie?
Joetz Limburg heeft een strikt “geen alcohol-beleid” op al onze vakanties. Dit geldt zowel voor de deelnemers als voor de animatorenploeg.

Ik vind mijn bevestigingsmail niet terug
Na het boeken kan het even duren vooraleer deze volledig verwerkt is. Heb dus even geduld. Vind je na een tijdje nog steeds je bevestigingsmail niet terug, kijk dan zeker in je spam-folder. Wil je vermijden dat mails van Joetz in de toekomst in je spamfolder terechtkomen? Voeg het mailadres dan toe aan je lijst met veilige afzenders. Via dit mailadres zal je ook de infobrief en overige belangrijke info krijgen. Het is dus zeer belangrijk dat deze niet in je spam terecht komen.

Hoe kan ik mijn vakantie annuleren?
Een vakantie annuleren kan enkel schriftelijk. Je vindt alle contactgegevens via onze contactpagina. Opgelet: niet betalen van de deelnameprijs geldt op zich nooit als annulatie. Onze annulatievoorwaarden zijn terug te vinden bij onze algemene voorwaarden.

Mag de GSM/Smartphone mee op vakantie?
Bij vakanties voor 6- tot 9-jarigen blijft de gsm/smartphone thuis.
Vanaf 9- jarigen staan we enkel niet-storend gebruik van smartphones toe. Over het gebruik worden door de animatoren aan het begin van de vakantie duidelijke afspraken gemaakt.

We lijsten graag 5 goede redenen op om te overwegen de gsm of smartphone thuis te laten of zo weinig mogelijk te gebruiken:

  1. Offline
    Met één oog je smartphone in de gaten houden, zou als gevolg kunnen hebben dat je iets van het vakantiegebeuren mist. Laat je niet afleiden voor wat echt telt op vakantie: nieuwe vrienden maken en er offline plezier mee beleven.
  2. Zorgeloos thuisfront
    “Geen nieuws is goed nieuws” is het perfecte uitgangspunt! Als er toch iets fout loopt, contacteert een medewerker de ouders.
  3. Vrijheid
    Niet hoeven communiceren creëert zowel voor de ouders als voor de vakantieganger een weekje de vrijheid om de eigen goesting te doen. Geniet van de rustige vrije dagen en neem de tijd voor een cinemaatje of citytrip terwijl de kinderen een fijne tijd beleven op vakantie.
  4. Schade, diefstal of verlies
    GSM’s of smartphones op vakantie zijn nooit verzekerd tegen schade, diefstal of verlies.
  5. Heimwee
    De ervaring leert dat elk contact met het thuisfront heimwee versterkt in plaats van verzacht. Heimwee lossen onze prima opgeleide animatoren op met hun eigen trukendoos.

Moet ik een toelating halen bij de gemeente zodat mijn kind naar het buitenland mag reizen?
Een toelating voor minderjarigen om naar het buitenland te reizen is in principe voor alle buitenlandse vakanties nodig. De ervaring leert ons echter wel dat dit voor Nederland niet hoeft. Voor onze verdere reizen zoals Italie, Frankrijk en Zweden vragen we wel om altijd een formulier te bezorgen.

Dit formulier (een Engelstalige ouderlijke toestemming) kan je aanvragen bij je gemeente en dien je ons te bezorgen voor vertrek. We sturen een standaard document mee met de infobrief. Dit kan je dan laten ondertekenen op de gemeente.